Известие

Collapse
No announcement yet.

Автоматична скоростна кутия на 159 2.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
    Къде се изисква J3324? За тази кутия се изисква J3309 до колкото виждам.
    Това е основната грешка, която се допуска масово - да се използва 3309 масло, вместо 3324, което реално е AW-1.
    3309 е масло за по-старите кутии, за които няма изискване за използване на нисковискосионно масло, което е изискването от Айсин с техния стандарт AW-1.
    Реалността:
    1. За по-новите кутии, за които се изисква нисковискосионно масло, то оригиналното масло, предлагано от оригиналния производител на кутията е Aisin Type WS:

    Това масло покрива изискването за AW-1, което относително съвпада с масовия стандарт j3324, което има изискване за вискозитет под 6.
    2. Масово сбърканото масло, което се налива в тези кутии е на производители, които пишат сертификати ей така, най-често отговарящи на масовия стандарт j3309, който е с вискозитет по-голям от 7, което отговаря на оригиналното масло на Aisin Type T-IV използвано в предишната генерация на 5 степенните им кутии:


    Оригиналното масло от Аисин/Тойота, което е на снимката или пребрандирано с етикет на Тойота, вискозитета му е около ~5.5. Просто информативно:


    Не случайно Тутелата, която се налива от завода на Фиат, е с такива характеристики.
    Last edited by BO; d.m.y г., 16:42.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Comment


    • #47
      Rheinol Dexron VI също има JWS 3324 и го дават AW-1, но въпреки това визкозитета му е 7.2

      http://www.swdrheinol.com/data/%23do..._/O8Lm1TyG.pdf

      Незнам дали е това е проблем или цената на ликито в emag. Това масло под 39 лв/литър неможах да го открия като клиентска цена. Дори с отстъпките си немога и да се доближа до цената в емаг. Или са си сбъркали цената в сайта и се цакат яко, или има някаква измама. Няма как такова масло от такъв клас да е на такава цена.

      ЕДИТ: как ме замисли сега... утре ще погледна в сервиза (че днес не се сетих) кое масло съм налял и в моя автомат. Възможно е да съм ползвал това: http://www.swdrheinol.com/en/wp-cont...F-DX-VI-LV.pdf
      Last edited by oem; d.m.y г., 21:31.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
        Rheinol Dexron VI също има JWS 3324 и го дават AW-1, но въпреки това визкозитета му е 7.2

        http://www.swdrheinol.com/data/%23do..._/O8Lm1TyG.pdf

        Незнам дали е това е проблем или цената на ликито в emag. Това масло под 39 лв/литър неможах да го открия като клиентска цена. Дори с отстъпките си немога и да се доближа до цената в емаг. Или са си сбъркали цената в сайта и се цакат яко, или има някаква измама. Няма как такова масло от такъв клас да е на такава цена.

        ЕДИТ: как ме замисли сега... утре ще погледна в сервиза (че днес не се сетих) кое масло съм налял и в моя автомат. Възможно е да съм ползвал това: http://www.swdrheinol.com/en/wp-cont...F-DX-VI-LV.pdf
        Това масло е друга бира.
        Но първото не може да отговаря на Dexron VI или j3324 спецификация, защото не може да имаш вискозитет от 7+ при тази спецификация. Двете неща са взаимоизключващи се.

        п.п. Има и друга алтернатива.
        Last edited by BO; d.m.y г., 22:28.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
          Това масло е друга бира.
          Но първото не може да отговаря на Dexron VI или j3324 спецификация, защото не може да имаш вискозитет от 7+ при тази спецификация. Двете неща са взаимоизключващи се.

          п.п. Има и друга алтернатива.
          Искаш да кажеш, че са излъгали?
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Искаш да кажеш, че са излъгали?
            Да го наречем грешка.
            Същото като с маслата за двигателите. По някое време винаги се мярка масло, което отговаря на ACEA A3/B4 и същевременно с ACEA C3. И това в една бутилка. Ами пак - технически няма как да стане.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
              Да го наречем грешка.
              Същото като с маслата за двигателите. По някое време винаги се мярка масло, което отговаря на ACEA A3/B4 и същевременно с ACEA C3. И това в една бутилка. Ами пак - технически няма как да стане.
              Тук нещо ти си в грешка. Двете изисквания са за различни неща и има масла които покриват и двете. Това въобще не е проблем. И не може да се нарече грешка.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #52
                И аз съм с автомат и 2.4 мотор. При мен предавките ги сменя някакси трудно. Все едно се мъчи мотора. Нормално към 2400-2500 оборота. Много рядко на 2000. Предполагам, че това няма как да се регулира? Проблемно ли е, защото виждам, че не е естествено?
                Alfa 159 2.4 JTDm Navi Q-Tronic
                www.3dlaserfotos.com

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                  Тук нещо ти си в грешка. Двете изисквания са за различни неща и има масла които покриват и двете. Това въобще не е проблем. И не може да се нарече грешка.
                  Ами нем.
                  Проблем си е и то не малък.
                  За да имаш класифицирано едно масло да кажем като А3/В4, то ACEA казва, че примерно сулфатната пепел трябва да е задължително от минимум 1.0 до максимум 1.6 процента от общата маса на маслото. Ако тя е в тези граници, това дава възможност дадено масло да бъде класифицирано в този стандарт.
                  ACEA също така казва, че едно масло да бъде със стандарт C3, то задължително съдържанието на сулфатната пепел трябва да бъде със съдържание по-ниско или равно на 0.8 % от общата маса.
                  Сега ако имаш малко акъл, то ще видиш, че няма как едно масло да бъде класифицирано под тези два стандарта едновременно.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Comment


                  • #54
                    Изискванията не са само по 1 параметър. Това че покрива и 3-те значи че отговаря както за новите, така и за старите. ACEA имат различни изисквания за класовете през годините.

                    Примерно сулфатната пепел на масло което покрива A3/B4-04 с C3-12 означава, че:

                    Изискването на пепел A3/B4-04 да бъде по-малко от 1.6%
                    Изискването за C3-12 да бъде под 0.8%

                    Маслото отговаря и по двата параметъра, защото е под 0.8%

                    Просто гледай за коя година става въпрос

                    Това което ползвам аз на моя мултиджет 2.4 е Rheinol Primus DXM 5W40 ACEA A3/B4-04, C3-12.

                    Това, че някои производители (включително Selenia) не дават информация за кои точно стандарти покриват, както и за пепелното съдържание е друг въпрос.
                    Last edited by oem; d.m.y г., 16:50.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #55
                      Сертификат A3/B4-04 означава, че отговаря на сертификат А3/В4, спрямо годината на сертифицарне от АЦЕА през 2004-та година.
                      АЦЕА също така има изискване, че даденото масло, покриващо този сертификат има право да го прилага до максимум от 31-ви декември 2009-та година.
                      Ако маслото ти е произведено след 2010-та година, то те нямат право да слагат този сертификат на опаковката.
                      Демек лъжат, както казах по-рано.
                      Демек към днешна дата ако видиш на опаковката А3/В4, то това масло може единствено да покрива сертификат на АЦЕА от 2012 или 2016-та година, но нямат право да слагат този сертификат, ако отговаря на такъв стандарт от 2004-та година. Най-малкото АЦЕА не може да сертифицира такова масло към момента, защото този стандарт е отпаднал преди 7 години.
                      Или директна алтернатива-пример - аз си правя едно масло в гаража и си слагам ACEA C3 сертификат на лепенката, но без да намесвам организацията въобще. Просто съм видял някакви параметри, то съм решил, че моето отговаря на тях и го изписвам просто ей така.

                      Но пък започнахме да излизаме извън естеството на темата, която е свързана със скоростните кутии. И там просто отново споделих, че няма как показаното от теб масло да е сертифицирано по Dexron VI, при положение, че е с параметри на Dexron III. И там да го наречем грешка.
                      Но с такива грешки лично аз не бих заложил на такова масло в бъдеще.
                      Last edited by BO; d.m.y г., 17:18.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Comment


                      • #56
                        Какъв е реда при смяна на скоростната кутия за сипване на масло. В смисъл такъв наливам осем литра направо или се прави нещо друго?

                        Сърцата са по-капризни от умовете.

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от Derry Покажи съобщение
                          Какъв е реда при смяна на скоростната кутия за сипване на масло. В смисъл такъв наливам осем литра направо или се прави нещо друго?
                          Колега,върни малко назад,питал съм същото и колегите са го обяснили с подробности.
                          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                            Сертификат A3/B4-04 означава, че отговаря на сертификат А3/В4, спрямо годината на сертифицарне от АЦЕА през 2004-та година.
                            АЦЕА също така има изискване, че даденото масло, покриващо този сертификат има право да го прилага до максимум от 31-ви декември 2009-та година.
                            Ако маслото ти е произведено след 2010-та година, то те нямат право да слагат този сертификат на опаковката.
                            Демек лъжат, както казах по-рано.
                            Демек към днешна дата ако видиш на опаковката А3/В4, то това масло може единствено да покрива сертификат на АЦЕА от 2012 или 2016-та година, но нямат право да слагат този сертификат, ако отговаря на такъв стандарт от 2004-та година. Най-малкото АЦЕА не може да сертифицира такова масло към момента, защото този стандарт е отпаднал преди 7 години.
                            Или директна алтернатива-пример - аз си правя едно масло в гаража и си слагам ACEA C3 сертификат на лепенката, но без да намесвам организацията въобще. Просто съм видял някакви параметри, то съм решил, че моето отговаря на тях и го изписвам просто ей така.

                            Но пък започнахме да излизаме извън естеството на темата, която е свързана със скоростните кутии. И там просто отново споделих, че няма как показаното от теб масло да е сертифицирано по Dexron VI, при положение, че е с параметри на Dexron III. И там да го наречем грешка.
                            Но с такива грешки лично аз не бих заложил на такова масло в бъдеще.
                            Офф... ти имаш собствени разбирания за нещата които са малко по-различни от реалноста, но както и да е. Сипвай си каквото ти харесва. Никой не те кара да правиш друго

                            Всеки производител пише маслото му на кое отговаря. В случая този е написал точно на какво отговаря. Ти какво масло сипваш? И на кое отговаря можеш ли да разбереш?
                            Last edited by oem; d.m.y г., 14:17.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                              .. Сипвай си каквото ти харесва. Никой не те кара да правиш друго

                              .. Ти какво масло сипваш? И на кое отговаря можеш ли да разбереш?
                              Ами точно - гледам да сипвам масло, което производителя на кутията е указал да се сипва. В случая това е стриктно нисковискосионно масло. Демек такова, което има вискозитет по-малък от 6.
                              Разчитам на техническата характеристика на маслото.
                              Останалото е въпрос на марки и личен избор.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • #60
                                Абе, вия с тоя спор.
                                Като си купиш лайна наляти в бутилка и с етикет, че отговаря на всички страшни буквички какво става? Трошиш кутия, мотор и т.н.

                                Според мен по важно е да се каже - хора, купувайте Ей това масло, защото е истинско и отговаря на изискванията на кутията.
                                Вземете стигнете до консенсус, щото юзърите се изгубихме в спора ви.
                                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                                Comment

                                Working...
                                X